O analiza detaliata a ceea ce se vrea a fi Call of Duty: Advanced Warfare.

Pe 1 mai a aparut pe canalul de Youtube al Call of Duty un video cica capturat direct de pe Xbox, cu un tip CGI (computer generated grafics) foarte bine randat care seamana cu Kevin Spacey si avea si vocea lui. Nu e doar o intamplare ca seamana pentru ca Kevin Spacey e unul din personajele principale din urmatorul joc din franciza Call of Duty. Mai jos aveti reveal trailerul la jocul ce se va lansa in 4 noiembrie a acestui an, din care putem extrage ceva informatii:

Despre context.

Seria Call of Duty a fost una din preferatele mele inca de la inceput, apreciand in special jocurile facute de Infinity Ward insa din cauza problemelor cauzate de Activision care a rezultat in plecarea unei parti destul de importante (actualul Respawn, responsabil de Titanfall) din fost echipa, s-au facut niste reorganizari, Activison urmand sa scoata in fiecare an cate un Call of Duty dupa cum urmeaza: de franciza Call of Duty: Ghosts se va ocupa actualul Infinity Ward, de franciza Call of Duty: Black Ops se va ocupa in continuare Treyarch iar de Modern Warfare Call of Duty: Advanced Warfare cei de la Sledgehammer Games (care au facut shooterul horror Dead Space). Pe de o parte e un lucru bun ca ofera fiecarei echipe de developeri un an in plus pentru a scoate un joc intr-adevar bun. Poate stiti cata m#ie si-a luat EA pentru lansarea unui joc neterminat, cu o gramada de bug-uri. Advanced Warfare e cumva continuarea a Modern Warfare, insa nu are nimic in comun cu vechea serie. Daca va asteptati sa dati peste vreo unul din personajele care v-au ramas la inima, va zic de pe acum ca sansele sunt mici. (ce-i drept si eu as vrea sa dau din nou de Cpt. Price). Faptul ca un actor atat de cunoscut este personaj principal in acest joc este interesant, insa nu neaparat un lucru bun, pentru ca poate fi folosit ca si o chestie sclipicioasa care sa atraga atentia de la o campanie single player proasta (cam ca alea din Battlefield) sau un multiplayer plictisitor (ca in Titanfall). Ramane totusi de vazut, poate Sledgehammer vor sa impresioneze.

Discursul tinut de Kevin Spacey:

Democracy? Democracy! Democracy is not what these people need…Hell, it’s not even what they wanted! Americans tryin’ to install democracies in nations for a century! And it hasn’t worked one time! These countries don’t have the basic building blocks to support a democracy! Little things like… „we’re gonna be tolerant with those who disagree with us, we’re gonna be tolerant with those who worship another god than us, that a journalist is able to disagree with the president”, and you just think you can just march into these countries based on some fundamentalist religious principles, drop a few bombs, topple a dictator and start a democracy? Ha! Gimme a break! People don’t want freedom, they want boundries, rules… protection… from invaders and from themselves. People need a lider who can give them both the support and the constraint to keep chaos at bay. You give them that, and they’ll follow. And that’s where i come in. (reveal trailer)

Ideeas don’t determines who’s right. Power determines who’s right. And I have the power, so I am right! (teaser trailer)

Se pare ca ideea din spatele jocului a pornit de la faptul ca la momentul actual, razboaiele sunt purtate din ce in ce mai mult de firme private, de PMC (Private Military Contractors) care nu au o apartenta anume ci lucreaza in folosul celui care plateste mai bine. Kevin Spacey spune niste adevaruri dureroase pe care nici un guvern al unui stat vestic si implementator de democratii, si anume ca oamenii, ca multime, nu pot trai in libertate, nu in sensul ei filosofic cel putin.

Aveti mai jos un clip facut de vice care explica cum sta situatia la momentul actual cu sectorul militar privat numit Superpower for Hire care incepe cu urmatoarele cuvinte: In viitorul CoD, cea mai mare putere militara nu este o tara. E o corporatie.

Ce se vede in trailer.

In clipul de mai jos, sunt prezente urmatoarele chestii:

  • PMC cu exo-schelete pe care scrie Atlas, integrate cu armura si sisteme de comunicatii care te pot ajuta sa mergi mai repede, sa lovesti mai tare, sa sari mai sus, aproape ca in Titanfall. Si se pot face si invizibile.
  • „Elicoptere” capabile de „cloack”.
  • Un mesaj pe un crawl cu Keep Lagos Clean ne da de inteles ca o parte de actiune se va petrece in cel mai mare orasel din Nigeria.
  • Apare si podul Golden Gate din San Francisco.
  • „Motociclete” care plutesc de-asupra solului.
  • Senzori de marimea unei pere care scaneaza mediul si ofera informatii direct pe hud.
  • Arme futuristice.
  • Drone portabile.
  • Manusi care iti dau abilitatea de catarare pe pereti verticali.
  • Adapostiri pliabile antiglont.
  • Walkeri pe 4 picioare (roboti sau nu)
  • Tunuri Gauss.

Parere proprie si personala.

In mod sigur nu e ceva nou si nemaivazut, pentru ca de ce sa nu recunoastem, ca tot ceea ce era de facut, deja s-a facut. Tot ce apare acum cu titlul de nou sunt doar chestii vechi si re-amestecate, remixate. Advanced Warfare imprumuta foarte mult din Modern Warfare, din Crysis si din Titanfall insa diferenta o va face tehnologia folosita (ceva peste Frostbyte ar fi awesome) si povestea. Daca campania single player va fi gandita cum trebuie n-au cum sa greseasca. Insa ramane de vazut, intre timp mai bag un Battlefield 4.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.