Din punct de vedere al povestii din spatele jocului EvE Online, New Eden este dupa cum spune si clipul de la inceputul jocului, o galaxie colonizata de catre civilizatia noastra, undeva in viitor. Imediat dupa colonizare, care s-a facut prin intermediul unei gauri de vierme (EVE Gate), un cataclism cosmic a facut ca EVE Gate sa dispara si multe din coloniile care nu-si puteau asigura singure cele necesare traiului pierind iar altele decazand. Dupa cateva mii de ani, avansul tehnologic s-a reluat si patru natiuni (Imperiul Amarr, Republica Minmatar, Federatia Galente si Statul Caldari) s-au ridicat inapoi printre stele, recolonizand galaxia New Eden.
In total exista 8,031 de sisteme diferite dintre care 7,801 sunt accesibile jucatorilor, iar dintre acestea 5,201 pot fi accesate prin portile stelare. Sistemele neaccesibile jucatorilor sunt cele in care doar developerii pot ajunge, cum ar fi zonele apartinand unei factiuni NPC (Non Playable Character) numita Jove. Sistemele conectate prin porti sunt cunoscute ca known-space (k-space). Ca si chestie interesanta, atunci cand iesiti din statie, fiecare stea reprezinta un sistem, lucru care il puteti observa cel mai bine cand setati destinatii si stelele se unesc prin linii slabe care reprezinta sistemele prin care trebuie sa treceti.
Nivelul de securitate a unui sistem este indicat printr-un numar in coltul din stanga sus, alaturi de numele sistemului, constelatia si regiunea in care te afli. Numerele pot varia de la -1.0 to 1.0 iar din acest punct de vedere, sistemele conectate unele de celelalte prin porti stelare se impart in trei mari categorii: hisec, lowsec si nullsec.
HighSec 1.0 – 0.5
Fiecare sistem din highsec este detinut si controlat de catre una din cele 4 mari factiuni din New Eden si acest status nu poate fi influentat de catre jucatori. Se gaseste in centrul hartii galactice si este locul in care apari prima data in joc. Initial, orice jucator se poate misca liber in orice sistem din highsec.
Orice pilot care face un act de agresiune asupra altui pilot in afara cazurilor cand acestea se afla in aceiasi flota (procedeu numit „awoxing”) sau este in razboi intre cei doi, va declansa aparitia CONCORD si interventia lor, cu cat sistemul are un nivel de securitate mai mare, cu atat mai repede. CONCORD reprezinta politia din joc, si nu pot fi distrusi, nu se poate scapa de ei. Problema cu CONCORD este ca actioneaza doar ca o forta de razbunare: Daca X ataca pe Y si Y isi pierde nava, CONCORD va interveni si va distruge nava lui X insa Y nu va primi nici un fel de compensatie (in afara de asigurarea navei).
Din acest caz, siguranta nu este garantata absolut nici macar in highsec, pentru ca unele corporatii pot plati sume de bani, un fel de mita pentru CONCORD, pentru a nu interveni in aceste acte de agresiune. Se mai poate intampla ca unii jucatori sa considere profitabil distrugerea propriei nave de catre CONCORD daca aceasta reuseste sa distruga la randul ei o nava foarte scumpa sau care transporta bunuri foarte foarte cautate, un al treilea jucator nefiind atacat de catre CONCORD atunci cand colecteaza modulele din ambele nave, capatand doar eticheta de suspect.
Highsec reprezinta casa pentru o mare portiune de jucatori, asa numitii carebears. Majoritatea tranzactiilor si industriei se intampla in highsec. Riscul fiind mai mic ca in alte parti, si cantitatea de isk care se poate obtine e in multe cazuri mai mica.
LowSec 0.4 – 0.1
In jurul hisec se afla lowsec. Aceste sisteme sunt in continuare controlate de catre una din cele 4 factiuni, la fel ca in highsec cu exceptia unor anumite sisteme in care se poate lupta in razboi intre factiuni (GalMil vs CalMil si AmarrMil vs MinMil) unde jucatori individuali sau corporatii pot lupta pentru controlul sistemelor. Spre deosebire de highsec, nave Capitale pot intra liber in lowsec si activitati ca moon mining devin posibile. Insa una din cele mai mari diferente este modul de raspuns al CONCORD cu privire la agresiuni. Navele CONCORD nu vor aparea in lowsec insa armele stationare din jurul portilor si din jurul statiilor vor ataca agresorii. In orice alte zone din sistem singurul efect al agresiunii este o scadere a statusului de securitate a pilotului care a agresat. O data scazut sub o anumita limita, jucatorul va fi considerat „criminal” si atacat de catre CONCORD oriunde in highsec.
Lowsec e un loc foarte bun pentru lupte pvp, ori ca pirat, ori in mod organizat in faction warfare. Si metodele de facut bani pve sunt mai banoase in lowsec. Viata in lowsec poate fi grea dar e rareori plictisitoare.
NullSec -0.1 – -1.0
La marginea New Eden, se afla sistemele nullsec. CONCORD nu intervine in nici un fel, nici macar prin pierderea statusului de securitate. Spre deosebire de Hisec si Lowsec, in care sistemele au nume, sistemele din null au coduri formate din litere si cifre. Aceste sisteme sunt ori foarte populate, ori sunt foarte foarte goale. In nullsec, corporatii si aliante de mii si mii de jucatori isi folosesc puterea combinata pentru a ocupa si a controla constelatii sau regiuni. Indata ce o alianta captureaza un sistem, poate instala module de infrastructura pentru a localiza minerale sau pirati cu mai multa usurinta, cynosural jammers pentru a proteja sistemul de atacuri sau jump bridges pentru un transport sigur si rapid in spatiul propriu.
Unele tehnologii pot fi folosite doar in nullsec, cum este de exemplu cazul Warp Disruption Fields, asa numitele “bubbles”. Acestea pot fi create in mod static de catre mici structuri care pot fi lansate in spatiu sau mobile din nave de tip Heavy Interdiction Cruisers (HICs), sau Interdictors (Distrugatoare). Cu exceptia a putine nave, orice nava sau capsula aflata intr-un astfel de camp este incapabila de a sari in warp.
Nullsec este un loc grozav pentru a face parte din ceva important: stabilirea si sustinerea suveranitatii a unei portiuni din spatiu poate duce la lupte si razboaie epice cum sunt cele care au aparut si pe la stiri, facand acest joc faimos. Totusi, nullsec nu este cel mai salbatic sau periculos spatiu din EvE Online.
WormHoles
Wormholes, gaurile de vierme (wh), sunt cunoscute ca jump-space (j-space) si sunt sisteme care au nume incepand cu litera J si un numar format din 6 cifre, sunt conectate catre alte wh si catre regiunile din k-space prin wormholes. In EvE Online, acest cuvant desemneaza atat sistemele in sine, cat si conexiunile acestora, mereu in schimbare si accesibile doar prin scanarea semnaturilor cosmice.
J-space este similar nullsec in sensul ca CONCORD nu are nici un interes pentru ce faci aici. Folosirea bombelor, bubbles si navelor capitalesi supercapitale este posibila, iar corporatii si aliante pot locui in ele. Spre deosebire de nullsec, wh nu poate fi capturat asa ca upgrade-urile de sistem nu sunt posibile, insa pentru cei care risca, cantitatea de isk care se poate face este imensa. Pericolele din wh sunt mai mari decat in null deoarece chat-ul „Local” nu arata cine se afla in sistem pana cand acel cineva nu vorbeste. Prin urmare, nu poti sti niciodata daca esti singur si in siguranta, sau o flota de sute de nave invizibile se apropie de tine.
Indiferent de locatie, universul EvE este indeajuns de complex si unic pentru a nu plictisi. Acest articol face parte dintr-o serie care a inceput cu:
Internet Spaceships are serious business. Ce este EVE Online? Ghid pentru incepatori.